mandag 21. desember 2009

Stille natt, YES!!!!

Ja ting går seg til her. Vi har igjen ro i heimen om natten, ikke en pip i natt. Pottetreningen går over all forventning også. To små uhell i går, når jeg var uoppmerksom. Ingen i dag.

Begge hundene var med på jobben i dag, delte kontoret i 2, en binge til Mia og en til valpen. Det var så fredelig at selv jeg ble overrasket.... Ikke noe styr, de sov stort sett hele tiden mens jeg jobbet i et kontorlandskap i nærheten. De som gikk forbi kontoret mitt klaget litt over at bikkjene bare slappet av og knapt løftet på hode når de gikk forbi.

Men for all del både Mia og valpen fikk hilse på mange av mine kollegaer. At damen kommer å bli sosial er det iallefall liten tvil om, hun elger seg inn på alle som vil hilse på... Med mindre hun sover da, men da er det ikke viljen det står på, bare bevisstheten...

Valpen fikk og en liten alenetur (hun er så pass opptatt av Mia at skal vi ha utbytte av miljøtrening må hun og lære og takle miljø uten Mia), så i dag fikk hun som sagt tur aleine bare med matmor.

Ikke lange biten bare ca 5 meter fra kontoret til røykebua, der vi traff en hyggeligkar som koste masse med Luka, så tok vi turen tilbake... 5 meter høres sikkert ikke allverden ut, men når det blir kjørt trucker, lastet båter, og kjettingene slår i kontainerene så det suser etter ja så er det jo ikke bare bare.... Luka taklet det med storm, litt betenkt, er jo litt kaldt på potene og så ny plass i tillegg, men ikke verre en at vi hele tiden spiste kylling når vi fikk det.

Vi får øke treningsturene litt etterhvert men jeg synest nå det gikk fint. Båndtrening er vi jo så smått begynt med, skjønt det vet ikke Luka enda. Men vi kommer ingensteds med stram line, men om vi går med slakk line får vi gå nesten der vi selv vil...

Ellers så er den store frustrasjonen nå at vi ikke klarer å hoppe i sofaen, det gjør nemlig både jeg og Mia og det synes nok Luka er dødsens urettferdig. Imidlertid så kan man jo si at hun prøver iherdig, absolutt ingenting å si på innsatsen....

I dag har Mia lekt en del med Luka også, i tillegg så har Luke lekt masse med Mia, og når Mia ikke er helt med så prøver vi å sette henne i gang med litt kjefting. Imidlertid viser det seg at det er en dårlig taktikk så så langt har ikke den metoden vert alt for effektiv, hun finner vel ut av hva som skal til litt etter litt....

I hundegården er det nå så gøy at der har vi simpelthen ikke tid til å gå på do, spesielt ikke når Mia ligger å ruller seg i snøen, da er hun jo så lav at Luka kan ta noen skikkelige bryte leker med Mia. Det høres sikkert voldsomt ut, men det går pent og pyntelig for seg.....

Konklusjonen må vel bli at her går ting seg til, selv om jeg er relaistisk nok til å innse at det ikke vil gå like greit hele tiden...

Bilturen til og fra Ågotnes går og helt fint, i dag brukte jeg ca 1 time til jobb og drøye 1,5 timer tilbake. Ikke en lyd hele veien..... Men jeg kan ikke si annet en jeg alikevell ser frem til å kunne flytte nærmere jobben....

Uansett dette får bli alt for i kveld. Så får vi se om vi har noe å blogge om imorgen, hundene skal iallfall på ny være med på jobben. Så vi tenker at vi skal få til litt mer miljøtrening i lunsjpausen.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar