søndag 9. mai 2010

Vi lever i beste velgående.

Selv om det kanskje ikke virker slik, så er det liv i oss. Bare heller skral blogg aktivitet, det har vel litt med Facebook å gjøre, legger jeg inn noe der blir det somregel ikke til at jeg blogger om det samme, så det har følgelig ikke blitt så mye blogging.

Om det skyldes at jeg tilbringer for mye aktivitet på FB eller at jeg bare har det travelt ja det kan sikkert diskuteres. Uansett her kommer en liten oppdatering.

Først Mia, min herlige kortklippte beardis, som snart treng ny klipp. Damen er i strålende form, musklaturen begynner å komme tilbake og damen får nå jobbe igjenn. Noe hun virkelig setter pris på... Bare se her!!!




Dette bildet er tatt av Malin Hvidsten, 2. Mai under stevne i Nordhordaland. Peneste agility bilde jeg har sett av Mia noengang!! Takk Malin for dette flotte bildet, som defintivt skal inn på hjemmesiden med tiden.

Første gang på lenge at Mia fikk konkurrere i agility. Første dag disket vi alle 4 løpene, første løp glemte jeg banen (kan love man blir rusten etter 1 års pause), 2 løp jeg viste feil rør og Mia er jo lydigh så hun tok det, etterpå ble det litt for mye stress så jeg disket henne. Tredje løp husker jeg ikke, men jeg vet jeg disket henne for hun stresset så mye at hun ikke fokuserte. Siste løp disket jeg henne før første hinder da damen prøvde seg med en tyvstart, jeg er ikke rask nok i kroppen til å klare å håndtere en tyvstartet Mia så tyvstart betyr at Mia ikke får gå.

I fjor disket jeg henne 2 ganger på dette og hun tyvstartet ikke i konkurranse etter det. Vi gikk også LP kl 1, ble en 3 plass men var ikke noe pen lydighet vi viste frem, Mia kan jo så MYYYE bedre, men hjelper jo ikke når vi ikke presterer i konkurranse. Vi får trene med LP i nytt miljø.

Dag 2 - agility pent løp men med flygende felter (tenk det Mia feltfeil) og 3 pinner så endte vi med 25 feilpoeng, en solid reddning ble det også så tidsmessig så var det vel sån passe. Men en ting er sikkert, den damen går ikke agiliy!!!

lagløpet disket vi husker ikke hvordan, men sikkert min feil.

Hoppløpet ble det 10 feil, feil inngang på slalåm helt aleine min feil siden jeg hadde plassert meg litt vel langt nede, var for opptatt med å kontrollere at det ikke ble tyvstart, så var feilplassert når jeg startet henne. Følgelig tok vi slalåmen 1,5 gang siden Mia var nesten ferdig med slalåm før jeg fikk stoppet henne. Siste feil var og en førerfeil, jeg var feilplassert og stoppet henne helt for å komme på linje, startet henne igjenn litt for tett på hinderet og da ble det riv.

Resten fløt fint. Vi får bare trene videre.

Mandag og tirsdag deltok vi på agility kurs med Peter Holmberg, Mia var i himmelen nesten 4 timer med agility mer eller mindre kontinuerlig. Lærerikt og utfordrende var det, men gud hvor sliten jeg var i hode siste kvelden:). Mia var sikkert klar for mer agility.

Onsdag og trosdag ble det begrenset med trening på Mia siden jeg hadde valpekurser, men litt LP og tur ble det nå. Torsdag kveld etter valpekurs fikk Mia seg en tur til Lasse og Lises for skulle til stockholm og hente lille søte....

Jupp jeg har kjøpt meg enda en søt liten hårball, denne gangen Lille Heat eller Svassas Go For Success som er kennelnavnet hennes. En trivelig liten frøken, som jeg gleder meg masse til å jobbe videre med.

Flyturen hjem gikk supert, hun sjarmerte flyvertinnene i senk så fikk både leker og masse kos, i tillegg glemte de nesten jobben sin. Litt protester når vi måtte vente en hel evighet i insjekkings køen og litt høylydte protester når vi lettet fra Arlanda. Men med litt kos så sovnet damen og sov store deler av hjemreisen.

Vel hjemme har hun sjekket ut hjemmet, lekt tisset og annet nå holder hun på å demontere huset så damen er nok våken nok til å starte første miljøtreningsturen. Natten var stille, ikke en lyd, selv kl 04.30 når hun våknet for å gå på do var det stille. Etter en liten tissetur i hagen gikk vi tilbake for å sove og vi sov til 0730. Luksus med valp i huset!

Men nå skal vi ut og gjøre Bergen farlig og så skal Heat få hilse på Mia.

Luka har det også supert og hun kommer på besøk mandag, gleder meg til å se henne igjenn.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar