torsdag 11. juni 2009

Av og til er det ikke enkelt å være beardis....

I går reiste vi til Austevoll for å feire Kristi sin 30års dag, og tror dere ikke jeg har fått konkurranse hos Kristi.



Hun har fått seg "katt" type blanding mellom dverg schnauzer og pappilon eller noe slikt, hunden kan egentlig ikke beskrives, men matmor må ha blitt inspirert, men det får vi heller komme tilbake til.



Idag besøkte vi Lillian før vi satte nesen til Bergen igjenn, 4 timer var vi der og det var travelt gitt. For prøv å gjett hvem som har 20 villsau på beite på utsiden av hagen, de er ingjærdet på en bø der.



Mia har følgelig passet på sauene i hele dag, flyttet litt på dem fra utsiden av gjærdet, så la hun seg i skyggen og passet på.... Sauene er jo ikke akkurat vant til hund, så det tok et par timer før de fant ut at de kunne spise i fred og ro, for den der fordømrede ulldotten, kunne jo ikke gjøre dem noe som helst....



Selv om Mia nok kunne tenkt seg å jobbe sauen mer aktivt en hun fikk anledning til tipper jeg at hun var rimelig fornøyd med dagens begynnelsen....



Tilbake til Bergen gikk ferden til Aquadog og Mia fikk sin første svømmetur på leeeenge, tok riktignok bare 10 min svømming med henne hvorav 4 minutter var med strøm. Vi får begynne pent og pyntelig.



En liten tur i dalen med litt felttrening, før Mia fikk seg enda en "hyggelig" overraskelse..... Turen gikk nemlig til Kine, Mias pels som er rimelig råtten etter all antibiotikaen måtte bort, jeg orket ikke å se på den lenger... Så nå har jeg en hund med mine føtter som jeg knapt kjenner igjenn, ser ut noe mellom en S/P risen og bearded collie......



Tar nok en stund før jeg venner meg til det, men tenker sommer frisyren vil gjøre Mia godt, den pelsen som er igjenn ser sunn og fin ut. Så nå er det bare å la pelsen vokse!



Kamera er tomt for strømm så bilder får vente til en annen anledning:).



Uansett slik så hun ut før hun var hos Kine, så kommer etterbildet med tiden;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar