onsdag 15. juli 2009

En bitteliten oppdatering fra det blide sørland.

Viking Agility Week er i full gang, vi er tilskuere og det går rett så fint. Det har definitivt sine fordeler og bare være tilskuer og....

Første dagen gikk jeg faktisk 3 løp, ikke med Mia selvfølgelig men med Toya, Kirstin Korsinsky sin hund. Hadde jo aldri gått med hunden før så det gikk jo så som så. Toya som er en erfaren klasse 3 hund gikk jo som alltid sikkert. Men når man aldri har gått med hunden er er det ikke helt enkelt å vite hvordan hunden skal handles.... Jeg startet nok litt for defangsivt i første løp og disken kom rimelig raskt. Det løpet tror jeg vi disket 3 til 4 ganger:).... Men jeg fant jo litt ut av hvor balansen til hunden var slik at jeg ikke i samme grad presset henne for mye eller for lite i forhold til hinder.

Åpen Agility ble det 10 feil, da det ble feltfeil på vippe ned og stige ned, ellers ok løp. Feltenen kunne jeg sikkert ha berget hadde jeg kommet på å gi bli kommando på feltet, men husker man det når man aldri gjør det ellers... Nei da overhode ikke....

Siste løpet var hoppløpet, et fint løp men vi disket da jeg presset henne litt for mye så hun tok et hinder feil vei.... Shit happens... Toya var flink da... Jeg trenger åpentbart litt mer erfaring med å handle mindre hunder, for det var annerledes kan man jo si.

Imidlertid var det kjekt å få gå noen løp og spesielt artig å gå med mellomhund. Imidlertid foreligger det ingen konkrete planer om å gå over til mellomhund, for de som ymtet frempå at jeg burde skaffe meg sheltie.

Tok noen få bilder fra dag 1, og de finner dere her:




Mandagen var det shopping til kiosken.

Kan vel trygt si at det defintivt er de mest stappede handlekorgene jeg har hatt noen gang, og det var jo ikke mindre en 3-4 korger heller, kan tro jeg var lettet når det kom flere fra VAW slik at vi kunne fylle opp bilene deres, om ikke hadde det nok blitt flere vender.....

Resten av dagen gikk med til å skaffe seg litt tilskuererfaring langs ringen. Så kjørte vi en hyggelig dommer til flyplassen før vi tok turen til Froland for litt klesvask og vinsmaking, sa jeg at det har sine fordeler å være tilskuer....

Tirsdagen var jeg å hentet Øystein Sjursen og tok han med meg til Froland, planen var å få litt hjelp med Mia sine blodspor i tillegg til at Bonus skulle få gå litt blodspor. Bonus er et naturtalent, og vi fikk god hjelp med Mia sine blodspor og litt mer tolmodighet og trening i kombinasjon med at Mia blir frisk så tenker jeg at hun igjenn kommer til å gå fine nøyaktige spor i passe tempo.

Resten av dagen var jeg tilskuer med kamera på slep og her er resultatet av dette.


I dag er det fridag og vi har fullt program skal møte gamle venner og kjente og vi gleder oss til det. Ny rapport følger kanske:)

2 kommentarer:

  1. Trude Jacobsen15 juli, 2009

    Masse flotte bilder :) Håper på reprise til neste år - da kan kanskje jeg også være med...

    SvarSlett
  2. fina bilder!
    verkar som ni har det bra där, även om Mia inte kan vara med konkurrera.

    SvarSlett