torsdag 8. oktober 2009

Hus, og svipptur til Austevoll....

Ja vi har friperiode men tiden flyr alikevell, Mia får litt begrenset med trening om dagen til tross for friperiode. Det skyldes det enkle faktum at jeg skal skifte jobb, og i den forbindelse skal jeg få huset klart for salg slik at jeg slipper å pendle fra Norvik til Ågotnes.

Så da går tiden med til å rydde, og gjøre ferdig alle småjobbene som gjennstår. I tillegg har vi jo hatt meglere innom for å vurdere hvem vi ønsker å bruke, så selv om det er begrenset med hundetrening om dagen er det alikevell spenndende tider.

For å få litt fortgang i småjobbene her, masse med smålister som skal skjæres til og slås opp, tok jeg i går en liten tur til Austevoll og lånte litt verktøy hos min svoger. Så nå har vi både kapp og gjærsag, spikermaskin, i tillegg til kantklipper som er så heftig at man nesten kan hugge trær med den. Så nå skal det blir ordnings! Passe lei av å holde på med håndsag, og hammer.

Mia var selvfølgelig med til Austevoll, og kan tro hun var happy når vi kom til min søster. Vi kjørte inn på gårdsplassen og bilen ble parkert der, porten lukket og Mia sluppet ut. På fri kommando stormet min kortklippte ulldott ut av bilen, lokaliserte sauen som går på bøen forran huset til min søster, og så begynte hun å jobbe. Sauene som i utganspunktet var spredd over hele bøen, var snart samlet i en tett klynge godt plassert på enden av gjorde...

Flinke lille Mia, hun hadde god avstand hele tiden (sikkert pga det faktum at sauene jo var inngjærdet og hun ikke kom nærmere), i tillegg avlød hun både inkalling og dekk kommando... Tviler vel på at hun hadde gjordt det om hun fikk inn til de sauene som overhode ikke er vant med å bli gjetet av hund.... Så det sier seg selv Mia kommer nok aldri til å få komme nærmere de sauene en det hun var i går.... Men gudene skal vite at hun hadde lyst.....

Uansett de er flott villsau bukkene med horn og greier, og det var noen flotte eksemplar i Bratto i går. I dag skal vi til vetrinær for kontroll, hvoretter Mia skal svømme, så er det litt snekkring tenker jeg før vi setter kursen for agility trening og styremøte i Bergen Agility Klubb.

1 kommentar:

  1. Hvor skal du flytte da? Ut på Sotra da kanskje siden ny jobb ligger på Ågotnes ?

    SvarSlett