mandag 26. oktober 2009

Siste runde i BAK-CUP

I går arrangerte Bergen Agility Klubb fjerde og siste runde i BAK-CUP.

Nils hadde tegnet noen utfordrende baner, likte veldig godt nybegynner banen i agility. En fin utfordrende klasse 1 bane. Han hadde lagt to tunneler sammen, først en lang med en kort på innsiden i buen (med andre ord 4 tunnel åpninger rimelig tett plassert). Dette er noe man ikke ser mye av i Norge, og det er jo åpenbart at vi var mange som bør vurdere å begynne å trene på det.

Jeg brukte høyre og venstre på denne banen, og det førte til mindre riv, så jeg må bare jobbe mere med å bruke disse kommandoene og time dem riktig.

Vi klarte det som vi trodde var vanskelig, men jeg hadde oversikret ene tunellen og var følgelig for langt bak på en strekke opp mott slalåm, følgelig trekker Mia for langt mot slalåm (den trekker jo) og når jeg skal redde tar hun hinderet feil vei... Min feil helt og holdent, men alt i alt et pent løp som jeg er godt fornøyd med.

Line tok bilder av nybegynnerne og jammen fikk hun ikke to fine agility bilder av ulldotten min. Takk Line, er ikke ofte jeg får bilder av Mia i aksjon så det setter vi umåtelig stor pris på! Her er bildene:



Flere av Lines bilder fra Cupen finner dere her.


Løp nr 2 var, videregående agility.... Jeg burde ane hva som var i gjære før jeg startet Mia da hun var "låst" på agility banen før vi gikk til start. Satte henne i sitt og bli (hun satt som en prest), jeg gikk ut før jeg startet henne.....

Så hva skjer nå jeg så starter damen, jo hun koplet inn enda en turbo (hvor faen kom den i fra?, holder med den hun normalt kopler inn), vi blåste igjennom vår egen bane, og tror ganske sikkert at Mia hadde det kjempeartig.... Jeg var bare sjokkskadet hele veien.....

Siste løpet var nybegynner hopp, begynte med at hun reiste seg uten å starte før jeg hadde gitt kommando, gikk tilbake og satte henne, for så å gå ut og plassere meg.

Hun satt som en prest uten en lyd. DAMEN har lært!

Vi klarte det vi var bekymret for om vi skulle klare, men jeg måtte improvisere den siden Mia kom skjevt ut i forhold til hva jeg hadde briefet (det var jo logisk at hun kom til å vri den veien, men den tanken hadde ikke slått meg når jeg briefet, for da hadde jeg gått på andre siden av stigen når jeg startet henne). Uansett løsningen vi improviserte ble veldig fin og tror ikke vi tapte mer en noen hundredeler om vi tapte noe i det hele tatt...

Men jeg mistet jo hodet, innså at jeg var feilplassert når Mia var ferdig med slalåmen, og i stede for å redde til en løsning, valgte vi en alternativ bane... igjenn....

Konklusjonen av gårsdagens uoff. må jo være at Mia var flink, jeg er på bærtur.... Jeg må nok få tilbake litt av min fokus og motivasjon på agilityen, og vi håper at helgens kurs med Jan-Egil og Jennie, skal være med å gi oss gløden tilbake.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar