torsdag 15. oktober 2009

Uoff. LP på Varden i dag

Ja i dag var det uoff på varden med et helt utrolig oppmøte, fortsetter dette så er virkelig lydighetsmiljøet i Bergen i kraftig vekst. La oss håpe det:)

LP_Bergen har oppdatert resultatliste her:

Mia har jo også vært i aksjon og det gikk jo rett så bra. 173 poeng klarte vi å karre til oss i dag.

Imidlertid så har vi nå enda mye å jobbe med, fokuset til Mia er jo der vi har de største utfordringene, så det jobber vi med. Ellers så har så er ståen ikke god nok, den er god med håndsignal men jeg kjørte verbal kommando i dag og da går hun nesten en hundelengde før ståen kommer.... I tillegg er det jo mye annet plukk.... og da har jeg jo ikke nevnt tannvis (Mia har som mål og hilse skikkelig på dommerene, og jeg har ikke stresset med å plukke det vekk), hopp over hinder ja hihi det er jo bare en eneste stor reddning fra ende til annen.

Gleder oss til klasse 2 for da er det fremadsending over hinder, tror nok det passer damen bedre, og siden jeg vet den kommer i høyere klasser er vel hopp over hinder enda en av de øvelsene jeg ikke stresser noe med.... Kan hende kommer jeg til å angre det senere men det vil jo tiden vise.

Imidlertid så er det viktigste at vi har det kjekt både på trening og konkurranse og det har vi. Mia har det jo kjekt bare hun får jobbe, så tror vi kan konkludere med at hun har hatt en toppers dag hun også.

For tiden er jeg inn i en liten bølgedal der jeg ikke synes det er så kjekt å trene agility, og da er det godt å trene lydighet for nå om dagen synes vi det er veldig gøy. Fordelen med å trene å konkurrere i flere greiner er jo at hunden får trent selv om jeg evt får motivasjonsproblemer i en gren....

Uansett her er film av Mia, filmen er nok for spesielt intresserte siden det er heller dårlig kvalitet på film, men hva kan man vente i mørket.

2 kommentarer:

  1. Veldig mye bra fra Mia sin side. Med den treningsiver og glede Mia viser kommer dette til å gå veien. Du går også meget bra.

    SvarSlett
  2. Hyggelig at du likte det du så, iveren er det ikke noe å si på med Mia så om jeg bare trener henne rett kan det bli artig fremover...

    Utfordringen blir jo at lydighet er jo nytt for meg, men det går seg vel til. Heldigvis får jeg jo mye hjelp fra dere som har holdt på litt lenger en oss:)

    SvarSlett