lørdag 22. august 2009

Lydighetskurs.

Denne helgen deltar jeg og Mia på lydighetskurs i regi av Belgerklubben avdeling Hordaland. Instruktør for er Hege Johnsen, som ble nr 3 i NM i år og skal i tillegg være med til VM sammen med sin Gustav.

Ikke fritt for at vi var litt spent på hvordan dette skulle gå siden Mia knapt har fått trent det siste halve året pga helsesituasjonen hennes. Men opptrening er jo begynt og Mia elsker å jobbe så vi fant ut at det kan ikke skade.

Hele poenget med kurset er jo at jeg skal få noen råd og tisp slik at jeg har noe å jobbe med videre fremover, så er det bare å sørge for at Mia har det kjekt i den prossessen. Dagen i dag gikk bedre en jeg hadde forventet, Mia var nesten tilbake i sitt gode gamle. Kan love det er deilig å se henne slik igjen!!!

Hege har gitt oss mange gode råd og nå har vi mye å jobbe videre med. Alle begynte med fri ved fot i dag slik at Hege fikk sett hvordan vi lå an der. Mia sin fot er vel i ivrigste laget, og hun har ikke veldig god forståelse for hva som er riktig posisjon. Med andre ord så både pendler og danser hun, noe jeg viste og hadde håpet på råd å vink for å utbedre dette. Det fikk vi, og skal jobbe videre med dette. I tillegg fikk vi oss en liten aha opplevelse, så nå er det enda et moment jeg må være bevist med når det gjelder FVF til Mia.

Imidlertid er vi med godt mot, og jeg er overbevist om at det der fikser vi med masse god trening.

Andre gang vi var i aksjon, så jobbet jeg med Mia sin apport. Jobbet litt med denne tidligere, men hun hadde så dårlig bitt og opptak at jeg har valgt å ikke gjøre annet en å leke og kampe med apporten en stund. I dag gikk vi litt lenger, og vi fikk igjenn mange råd som vi tror kan gjøre susen.

Resten av dagen brukte jeg til helt nye momenter som vi ikke har jobbet noe med. Først ut var rute, det synest Mia var en GRUSOMT artig lek, og skal man være ærlig og det skal man jo, ja så er jeg helt enig!!! Så nå får vi fortsette å jobbe litt bevist med ruten fremover. Vi har jo ikke tenkt å konkurrere i klasse 1 resten av livet, så det er bare å stå på!

Siste omgangen vår i dag jobbet vi med bråstoppen i inkalling med stå og dekk (gudene vet om det er det momentet kalles, men jeg regner med at folk forstår hvilken øvelse jeg tenker på). Det gikk jo også bra, men for all del, langt frem! Men det var nå bremsespor i ridehallen, og det er vel et bra utgangspunkt å jobbe videre med.....

Imorgen er en ny dag med nye muligheter, tenkte vi skal begynne med neseprøve da, så får vi se hvilke andre momenter jeg tar. Hmmm, kanskje på tide med en plan.....

Ellers så er det et himla vær her akkurat nå, så tenker at dette får bli alt vi skriver i kveld, for tipper tordenværet er rett rundt hjørnet.

Tatt noen bilder fra dagens kurs og de finner dere her

2 kommentarer:

  1. Mange fine bilder fra kurset! Håper dere får en strålende dag i dag også! :)

    SvarSlett
  2. Hyggelig at du likte bildene, ble atter en strålende dag i går! Nå er vi super inspirert!

    SvarSlett