lørdag 29. august 2009

Nordhordaland stevne dag 1.

JA hva skal vi si.... Mye bra men resultatene er vel så som så. Det er åpenbart at vi trenger å trene mere..hihi...

Vel vel AG løpet, var et pent løp, men da Mia ikke ventet på stigefeltet til ny kommando kom ja så valgte jeg å diske henne med å ta nedgangen en gang til. Mange synest sikkert det var tåpelig å "ødelegge" et feilfritt løp på det viset. Jeg satser på at det er en investering og at Mia lærer seg at samme reglene som på trening gjelder også i konkurranse. Stopp til ny kommando kommer..... Bortsett fra uaksepable felter var løpet fint, et par plasser ble det vel litt vel lange svinger da jeg var bakpå men ikke noe ekstreme svinger. Så godt fornøyd.

Hopp klasse 1 - Tja vi kan vel si det som det er fort gikk det, selv om ikke gjennomsnittstiden reflekterer farten. 25 feil, 4 tiv og en vegrin på slalåm, lot Mia gå slalåm nesten ferdig før jeg tok henne tilbake å gikk slalåm korrekt. Pinnene ryker når jeg blir alt for langt bak i sving og fremadsendingen går så det griner.... Dette er vi ikke gode på og vi må åpenbart trene mere på det. Ellers ble ikke handlingen som planlagt, kom litt vel bakpå noen ganger noe som gav to gruuuusomt lange svinger. Så det vil ikke være noen overdrivelse å si at det er stort rom for forbedringer... Men vi disket ikke:), men av natrulige årsaker kom vi på siste plass av de som kom igjennom banen.

Siste løp, hmm hva skal vi si... tøtta tyvstartet og før jeg fikk sukk for meg var hinder nr 1 passert og Mia stormet rett inn i tunnellen som var hinder nr 3.... Disken var jo et faktum, resten av løpet var vel så bra som det kunne bli med meg på etterskudd før vi var startet.... Er det noe som irriterer så er det tyvstarter!!!

Bare å trene videre, Mia sin startprosedyre må uansett gjøres noe med.

Konklusjonen må bli at føringsmessig er det mye bra og det fungerer relativt greit, men helt klart at vi sliter med manglende trening de siste måndene. I tillegg til at startprosedyrene ikke gode nok, og feltene er det enda mye trening som gjennstår før det er generalisert skikkelig.

Så vi blir ikke arbeidsledig.

Ingen film, men nå står videokameraet til lading så vi håper på å finne et uheldig offer som kan filme for oss imorgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar