søndag 23. august 2009

Siste dag på lydighetskurset.....

Ja da er vi ferdig på kurset, og ferdig er vel det rette utrykket for nett nå så er iallefall jeg fint ferdig. Mia kunne nok holdt på mye lenger i dag, for hun har ikke lagt seg til å sove som en stein slik hun gjorde i hele går kveld.... Men tenker det endrer seg når hun har fått sin middagsmat.

Dagen i dag var like givende i dag som i går! Vi begynte med neseprøve så nå har vi en plan. Klart det blir mye mengdetrening på dette før den sitter, men har i det minste nå en idee om hvordan jeg skal gripe fatt i denne øvelsen.

Videre jobbet vi på begynnelsen med avstandsdirigering, Mia pendler litt imellom posisjonene så tenker at jeg begynner helt på nytt med denne øvelsen og terper bevegelsesmønsteret. Stikkordet her skal være ro (og når sant skal sies så er vel hverken meg eller Mia veldig flink på dette, så mye å gripe fatt i), men tror det skal gå bra.





I dag skal vi snekkre litt og lage et lite plattå som er litt høyere, lengre og smalere, det blir jo litt som å lære slalåm med bøyler. Har stor tru på dette og gleder meg til å trene på dette hjemme i stuen.

Så jobbet jeg litt med stå kommando, fra stå under marsj. Pr i dag har jeg tegn på stå momentet men dette må bort, og jeg fikk noen råd om dette. Heldigvis har Mia allerede god forståelse for avstandsbelønning og versegod kommando. Så dette fikser vi.





Til sist tok vi metall apport, det er klart man tar jo det på slutten av dagen når Mia aldri for vel har sett en metall apport.... Hihi... det var egentlig artig å se, for herregud så lyst Mia hadde å ta den metalldingsen, vi bare turte ikke helt. Tenker det at med noen flere lekeøkter med metallen eller med Pricilla som konkurrent så kommer hun til å stupe mot den apporten og opptaket vil da komme, for om ikke kan jo noen andre ta den, og Mia som det enebarn hun tross alt er, er jo ikke spesielt glad i å dele:) Så igjenn er vi med godt mot.

For å løse opp helt til slutt etter økten tok vi en inkalling der Mia ble holdt av Hege og jeg gikk til endes på ridehallen og Mia fikk løpe helt inn!!! Inkalling er og blir kjempekjekt og for Mia tipper jeg dette var den perfekte avsluttningen på kurset.... selv om jeg mistenker hun hadde vert klar til enda mere trening:)

Så nå har vi masse motivasjon, og tips til å trene videre med, og jeg er kjempeglad for at vi har 14 dager igjenn av ferien. Så får vi bare håpe at jeg klarer å holde meg i øra og jobbe systematisk med de rette kreteriene, for lek og moro er jeg sikker på at det blir for meg og Mia....

Morgendagen starter med en liten shopping runde, slik at vi får kjøpt inn noen remedier, så er det LP trening etter svømmingen til Mia.

Tusen takk til Hege for et superdupert kurs!!! En skikkelig inspirerende helg!

Dagens bilder er lagt ut i lydighetsalbumet i hjemmesidens galleri.



2 kommentarer:

  1. Heldiggrisen dere! Ser kjempe kjekt ut.

    SvarSlett
  2. Var det, vi gleder oss til tur og trening imorgen:)

    SvarSlett