søndag 1. november 2009

En helg litt utenom det vanlige....

Ting går litt i hundre om dagen, men nå begynner roen å senke seg her.... Vi har jo ryddet og fikset i huset "non-stop" den siste tiden og det er ikke fritt for at man begynner å bli litt lei, og enda har jeg ikke hatt første visning... mon tro om det lover bra....

Men bortsett fra all ryddingen så har vi hatt en superduper helg! Bergen Agility Klubb har hatt handelingskurs med Jan-Egil og Jennie denne helgen. Siden vi ikke fikk fylt opp kurset med ekvipasjer som gikk klasse 2 eller over, så fikk jeg og Mia også plass....

Det er vel første gangen Mia fikk skikkelig kjørt seg etter hun frisknet til. Siden hun heller ikke er i nærheten av å være ferdig grunntrent er det ikke fritt for at vi var litt spent på hvordan dette skulle gå...

Imidlertid, var det på høy tid med et kurs, jeg har slitt litt med motivasjonen i det siste, i tillegg til at jeg virkelig trenger handlingstips så jeg kan få "fylt opp verktøykassen".

Kurset oppfyllte til fulle, selv om jeg og Mia var milevis fra å klare å løse de kombinasjonene vi gikk, så har vi fått mange aha opplevelser og mange flere ting vi må trene på... Så da blir vi definitivt ikke arbeidsledig de neste åra heller... Når det var ganske mange nye bevegelser for meg, og det tar definitivt tid her i gården, men utrolig effektivt de gangene vi klarte å stokke armer og bein... Så her er det bare å terpe og trene, å få dette inn i kroppen..

Kurset var delt opp slik at vi bare var halv dag på kurset (og det holder i bøtter og spann både for hund og fører), personlig må jeg si at jeg synes dette var en mye bedre måte å ha kurs på. Det er vel noe som heter Kvalitet foran kvantitet eller noe slikt.... Så jeg går gjerne flere slike kurs.

Enda bedre er det, når jeg står mitt opp i en prosess der huset skal klargjøres til visning. Fikk beskjed på torsdag at det var ønske om visning i helgen og megler hadde ikke mulighet å ta det.. Ikke helt optimalt når man har mye å gjøre og i tillegg skal trene hund... Men det er ufattelig hva som går. Jeg fikk booket visning kl 20 i kveld.

Etter kurs i går styrte jeg på i huset og gjorde klart for at pizzaen kunne settes i ovnen når instruktørene var ferdig på kurs. Jan Egil og Jennie bodde nemlig hos meg siden jeg bodde relativt nært ridehallen vi hadde kurset i.

Jeg kjente jo hverken Jan Egil eller Jennie fra før, men det var trivelige folk å ha på besøk, og de er definitivt velkommen flere ganger. På kvelden tok vi oss en tur til Dorthe og Simon, og det ble en skikkelig koselig kveld.

I dag var det ny dag på kurs for så å rase hjem og hive seg støvsuging og gulvvask, så nå er huset rent og pent. Jeg sitter som et slakt i sofaen, og sniffer på lukten av nyvasket hus og nybakt kake.....

Det lukter simpelthen deiligt her, så er det bare å få visningen i havn og så er det bare å hente vinglasset og synke dypt ned i sofaen med bikkja på fanget!!! Må da være en perfekt måte å feire at en hektisk, lærerik og trivelig helg er dratt vel i havn:).

Har ikke filmet noe i helgen, for laderen til kamera er ryddet litt for godt bort, så må på skattejakt før det kan filmes noe mer her i gården, tok noen få bilder, men de har jeg ikke tenkt å gjøre noe med i dag. Kan hende imorgen, den som lever får se.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar