torsdag 19. november 2009

Vi venter og vi venter, og mens vi venter så trener vi....

På valpefronten er det ikke de store nyhetene, Kiwi har vist glemt at hun er drektig så vi får nå bare smøre oss med tolmodighet til damen er klar.

Enn så lenge har vi kost oss i "fineværet". Hadde avtale om å trene med Laila på formiddagen idag, Monica skulle også være med men hun var dessverre blitt syk (God Bedring Monica). Værmeldingene var elendig, men jeg rakk ikke å bli gjennombløt på treningen så vi kom brukbart i fra det, ser nå heller ikke ut til å bli så mye nedbør som det har vert meldt i det siste.

Akkurat når vi var ferdig å bygge bane kom det en hel barnehage opp i dalen, de skulle kose seg med fotball og bålbrenning. Men agility var tydligvis kjekkere for så lenge vi var der å trente satt de og spiddet pølser og så på agility. Håper de synest det var like kjekt som vi syntes, vi sa at det ikke var noe problem om de spilte fotball selv om vi var der, men det så ut som agility var kjekkere.

Synes faktisk det var herlig å se at barnehagen tok seg en skikkelig tur til tross for værforholdene, de hadde kledd seg fornuftig og tatt med presenning og slikt for å lage le og så ut til å ha det rett så fint, var ivertfall ikke tegn til sure miner.

Vi satte opp en slalåmkombinasjon i dag, selvkomponert sådan, den var laget slik at vi både fikk inngangstrening samt trent på finnebytte. Kombinasjonen synes jeg var ganske artig selv om jeg nok tror jeg ville gjordt noen justeringer på den skal jeg bygge den flere ganger.

Ble en fin trening vi fikk trent på starter, innganger, finnebytte og at jeg stikker fra slalåm og plasserer meg selv om Mia ikke er ferdig med slalåmen (mon tro om vi gaper over litt for mye i slangen når vi trener...), men det gikk jo fint....

Mia var i godt slag og det gikk unna for å si det slik, kjekk trening, håper Laila synes det samme.

Etter trening tok vi turen til Aquadog, Mia fikk seg 15 min på vibrasjonsgulvet, der trente vi dekk og vente kommando (er jo barnlærdom som vi nok har slurvet litt med), ro øvelser er ikke de øvelsene jeg synest er kjekkest å jobbe med, og de som har sett Mia i aksjon vil sikkert være de første til å skrive under på at det kan de se, hihi.

Etter vibrering var det svømming, siden Mia allerede hadde fått mye trening tok vi det rolig, 5 min uten strøm og drøyt 5 min med strøm. Det hele avsluttes med et deilig bad for Mia og så fikk hun sin Back on track dekken på og siden har hun fått hvilt først i bilen å nå i sofaen her med meg.

Nå slapper vi av litt, før vi skal på valpekurs, rettere sagt jeg skal det, Mia skal vente i bilen til etter kurset da tenkte vi å ta en kort LP økt. Tenkte å jobbe litt fot/utgangsposisjon og muligens litt rute etter kurset i kveld.

Avstand og apport jobber vi med her i heimen og tenker at den må vi jobbe med i heimen en god stund til før de øvelsene kan taes ut i andre miljøer. Vi får se, er jo bare å kjempe på hadde jo vert kjekt å startet i klasse 2 på nyåret.

Uansett en toppers dag har vi hatt i dag også:). Tipper de neste dagene også blir helt flott, mye spennende som skal skje.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar