onsdag 18. november 2009

Tiden flyr når man har det kjekt:)

Har ikke vert mye blogging i det siste, slik det blir når man har mye på programmet. Jeg har for tiden friperiode fra min gamle jobb og skal begynne i ny jobb på mandag. Gleder meg skal bli kjekt å prøve noe nytt.

Som alltid så er planen at man skal slappe litt av i friperioden.... og som ALLTID så har jeg klart å overbooke den lenge før friperioden begynner, av og til lurer jeg på hvordan jeg får det til. Men de sier jo at ledighet er roten til alt ondt, så da kan jeg jo definitivt konkludere med at VI HAR DET IKKE ONDT!

Forøvrig er det også veldig spennende tider om dagen, Kiwi nærmer seg fødsel så vi venter i spenning på siste rapporten fra Svassas.

Her er siste bildet vi har fått av Damen, vi håper at det på neste bilde også er bilde av mange søte små, spennende er det uansett hvor mange blir det, hvordan blir kjønnsfordeling, farger og tegninger, så kommer de spennende ukene der individene utvikler seg... Gud vi gleder oss, er nok snart på tide å planlegge en tur til Stockholm å se på valper. Må jo bort å se før vi skal hente!

Men men nok om valpesyken, tipper den bare kommer til å bli verre og verre med den diagnosen fremover. Hjelper jo ikke at jeg fortiden også er begynt hos Fjellanger, og det for tiden er valpekurser minst en gang i uken.

Fredag satte jeg og Mia oss i bilen og tok turen til Froland, lenge siden sist og ikke fritt for at vi gledet oss... Imidlertid var vi et øyeblikk inn på å ombestemme oss når Ellen meldte om et elendige meldinger, og snøen lavet ned i Froland. Ønsket vi virkelig å oppsøke snøen! Kjørte langs kysten denne gangen, og fy flate hvor fine veier de er begynt å få nå, så til tross for en uendelig lang bye som varte fra Stavanger til Froland ja så gikk det som smurt sørover.

30 min før jeg kom til Froland ringte Ellen og lurte på om vi var langt borte, hun lurte på om hun kunne få sitte på, kom seg ikke opp bakkene med sin nye fine bil (som bare trekker på to hjul). Det kunne hun selvfølgelig for vi i Bergen er jo skodd for enorme snømengder så vi kopler bare inn firhjulstrekken, og da er ikke 20 cm med løssnø/sørpe noe problem!!! Tipper det blir firhjulstrekk på Ellen neste gang hun skal ha bil:).

Lørdags morgen var det planlagt fotosession i skogen med nisseluer på, var meldt skikkelig mye nedbør og mange kuldegrader så skulle vi ha mulighet for noen julekort måtte det gjøres da. Så med småregn og elendige lysforhold trasket vi ut i skogen med bikkjer og nisseluer. Bildene ble vel så som så men fikk de vel sånn noenlunde etter å ha herjet litt med dem i Photoshop, den som hadde kunnet det programmet, tenk hvor bra det ville vert da!

Vel Mia synest det der med nisseluer var hysterisk kjekt, en helt ny kamplek tenkte hun og var klar som et egg!!! Sitte i ro med nisselue på hode NEI det var jo bare tull!!! Hvorfor skal man sitte i ro i de frolandske skoger og enda værre hvorfor skal vi ha leker på hode!!!

Både jeg og Ellen tror jeg ble rett litt svett av hele seansen! Men det ble da noen bilder.

Mia
Peikko

Bonus

Formiddagen var jeg på besøk hos Christian og Maj-Linn, Bagheera og Mia storkoste seg med lek og moro, mens vi hadde et hyggelig lag der selvfølgelig hund og trening sto i fokus for alle samtalene. Tusen takk for gjestfriheten:).

Tilbake til Froland var det å vasse seg en tur i skogen igjen, for nå var snøen blitt slaps, resten av kvelden lå bikkjene som slakt, og når sant skal sies så gjorde jo vi tobeinte det også etter en bedre middag med pinnekjøtt og alt tilbehøret som hører til der!!! Årets første smakte selvfølgelig fortreffelig. Pinnekjøtt av villsau er bestilt til jul, og det skal ikke smakes på før julaften!


Søndagen var det meste av snøen borte og solen tittet frem blant skyene, følgelig fikk kamera igjen være med på tur.
Trolsk stemning i skogen

Myra

Peikko, Bonus og Mia

Mia

Søndagen hadde vi avtale at Mia skulle inn for å ta nye termografi bilder etter bildene fikk hun seg en massasje. Bildene så heldigvis bedre ut en forrige gang, kan hende lager jeg en blogg senere med før og etter bilder. Imidlertid må nå det vente. Etter termografi var det massasje. For så å returnere til Froland til enda et "etegilde", denne gangen var det Elg som sto på menyen, delig deilig, men akk så mett man blir!

Som vanlig hadde både jeg og Mia en toppers helg i froland, Mia ville jo ikke inn i bilen når vi skulle hjem, tror hun kunne bodd i de frolandske skoger!!! Men hjem måtte vi jo, siden jeg i går hadde kontraktsmøte på huset.

Tilbake til mobil dekkningens land (man lever lykkelig isolert hos Ellen ikke mobil dekkning og ikke noe bredbånd), tikker det jo inn hyggelige nyheter. LP Bergen har blitt uoffesiell hundeklubb og har får leie grusbanen ved stend 2 ganger i uken for LP trening. PERFEKT kjempebra intitativ.

Så til de som evt ikke er medlem allerede, meld dere inn nå! Men nå får det være nok blogging, vi har jo nye avtaler som skal holdes.

Flere bilder fra November finnes på hjemmsiden min.

6 kommentarer:

  1. Lykke til i den nye jobben! Og så blir det spennende å se hvordan valpene blir. Følger med på bloggen, så ikke nøl med å oppdater så fort det skjer noe

    SvarSlett
  2. Forresten - stilige bilder!!!!

    Wigdis

    SvarSlett
  3. Knallbra bilder, spesielt det av Peikko med nisselue!:)
    Spennende tider i møte med valp og greier, her hjemme er det og to små som har begynt sin løpetid!;)

    SvarSlett
  4. Nei men Line da skulle ikke damene holde igjen til etter nordisk. Men artig med valper skikkelig valpe klar her nå.

    SvarSlett
  5. Nordisk blir det nå uansett;)
    Takk for tilbudet ang klippemaskin, men jeg tok meg tid og nappet Pipen - har gjerne det lånet til neste gang, hvis mulig?;)

    Line

    SvarSlett
  6. Bare å gi beskjed så skal du få låne maskin:)

    SvarSlett