mandag 7. september 2009

Den stilleste ag treningen i manns minne.....

Nesten hver dag denne uken har vi vert borte i åsen og trent på Mia sin startprosedyrer og felter. Forløpig er det veldig greit å trene der da det er lite hunder på kennelen og følgelig lite fostyrrelser (bare forsvarets AG3'er i det fjerne)....

I dag har det vert ingen tyvstarter, fint lite med feltfeil, og enda bedre nesten ingen lyd!!! Yohoooo!!!

Litt lyd var det og det ble kjørt timout, og ettersom Mia raskt forsto tegningen ble det en stille og effektiv liten treningsøkt. Men jeg er jo realist nok til å vite at i morgen når vi har tenkt oss på videregående treningen å trene der med de forstyrrelsene vi har der så forventer vi tilbakefall.....

Vi har tenkt å fokusere startprosedyrer, så vi kommer til å bygge oss en ørliten kombinasjon for oss selv slik at vi får mengdetrening med forstyrrelser. Blir spennende!!

Ellers har Mia vert å svømmt i dag på Aquadog, og det går fint fremover, i dag brukte hun hele bassenget uten at jeg løp som en tulling rundt det.... Det ble og en del svømming med strøm. Langt igjenn før hun er klar til å svømme 20 min med motstrøm men det går da rette vegen....

Et par timer etterpå var vi på en liten skogstur bak skolen der jeg bor, denne turen trente vi stort sett lydighet. Vi synest strengt talt det er litt kjedelig begge to å bare gå tur så vi trener helst på tur vi....

I dag gikk det i stå, når mia løper og herjer og så kommanderes det stå og målet er da en rask og effektiv stå der hun blir stående i fryst posisjon.... OK vi er langt fra målet enda, men det er defintivt bedring å spore.... Videre har vi jo trent på BLI, enten fra stå eller sitt.... Mia står i fryst posisjon jeg går så langt det er mulig der jeg fremdeles har kontroll på henne. Så løser vi ut mer mye lek..... Ellers har vi lekt og hatt det moro.... og ja, Mia rakk selvfølgelig å lese litt avis, samt signere terrenget etter alle kunstens regler.....

Uansett nå har Mia fortært sin middag, og da er det vel på høy tid at jeg lager noe mat også.... Men en ting er sikkert en fin og effektiv treningsdag har vi hatt....

Selv om undertegnede har en viss følelse av at morgendagen vil by på tilbakefall.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar