tirsdag 29. september 2009

Fridag = trening....

I dag har vi hatt helt fri fra jobben og vi har sorkost oss.... Tidlig opp og tapetserte ferdig kontoret så nå er det bare å slå på listene og style litt så er det rommet klart. Etter det var det kvalitetstid med Mia.

Først var vi hos Aquadog og svømmte, nesten 20 min ca 10 min med motstrøm, kan vel si at Mia sin kondisjon og musklatur kommer seg, for det er lenge siden hun har klart å svømme så lenge... I dag jobber vi også litt med å få henne til å hoppe uti bassenget isteden for å vente på at jeg skal låre henne uti... Ser så mye kjekkere ut når bikkja hopper uti liksom.... Vi fikk til noen skikkelige mageplask... Skal vi jobbe mere med det...

Etter en liten handletur og pust i bakken hjemme, satte vi kursen for dalen. Agility trening... Jeg hadde blingset med klokken og var en time for tidlig... Synest det var merkelig at jeg skulle være aleine på trening liksom, spesielt siden det var forholdsvis godt vær... Så til og med solen, og den har vert leeeenge borte....

Satte opp en kombinasjon og trente flere variasjoner på den, etter en time så var vi begynt å bli godt fornøyd, og skulle pakke sammen, men da kom bil etter bil gitt.... Så var det bare å bygge bane og fortsette å trene.... Mia fikk tre økter, og mellom hver økt trente vi lydighet og slikt....

Man skulle da tro at Mia hadde fått nok trening, men nei da.... Om hun ikke får kommandoer stiller hun seg opp å maser for at jeg skal trene med henne.... Til og med når vi går tur med andre hunder, kan hun finne på at nå hadde vert kjekt å trene.....

Av og til lurer jeg på hva den hunden er laget av... MEN GØY DET ER DET!!!

Ellers så har vi de siste to dagene trent neseprøve, og det begynner å bli rett så fint... Men har ikke begynt med avlevering enda, men søket er fint... Får se om vi får jobbet mer med ruten og litt andre momenter, på fredag. Foten jobber vi jo litt med hver dag, men det kan ta sin tid, hun er jo like hoppende intens fremdeles.

Imorgen og torsdag skal jeg på kurs med jobben. Etter kurset blir det en kjapp tur hjem å lufte hund, hvoretter jeg skal på Stend å høre på foredrag om førstehjelp for hund.

Siden det er jeg som har koordinert det må man jo nesten stille opp. Men det er jo et spennede tema så det blir nok kjempeartig. Bare synd at Mia må gå litt for lut og kaldt vann den dagen...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar