mandag 14. september 2009

Oppsummering av Stavangerhelg....

Ja da har vi vert i Stavanger å konkurrert.

NKK Stavanger lørdag, der gikk vi AG kl 1 og hopp klasse 1.

Søndag var det dobbeltstevne, og da gikk vi 2 ag klasse 1 løp, og 2 hopp klasse 1 løp, i tillegg til et lagløp som var siste løp denne dagen.

Kortversjonen var disk, disk og atter disk.... Men for all del veldig mye bra, og god læring for Mia denne helgen.

Vi skiftet jo startprosedyrer på henne for en stund siden da jeg vil ha bort bjeffingen som gjør at hun skrur seg opp alt for mye før vi kommer igang med løpet. I tillegg kan jeg ikke ha tyvstarter på en hund av Mia's kaliber, med den farten hun har må jeg ha mulighet for å plassere meg før start, om ikke blir det litt av en utfordring å handle henne.

Lørdagens Ag løp var forsåvidt bra, men hun tyvstarter, jeg kommer bakpå og da er det ikke så enkelt å unngå disken....

Etter nye tyvstarter på søndagen, fant jeg ut at selv om vi ikke har jobbet lenge med de nye startprosedyrene, så ville jeg bruke resten av stevnet til å lære Mia at det ikke er forskjell på konkurranse å trening. Samme reglene gjelder!


Følgelig hadde jeg bestemt meg om at hun tyvstartet så skulle jeg ta henne ut av banen, og ikke la henne fortsette. Som tenkt så gjordt....



Hele to ganger disket jeg henne.


Ny test ble lagt i siste løp lagløp hopp, og tenk hun satt..... slik så det ut vi disket da jeg ikke var helt på hugget, og med Mia må man bare være på hugget! Legg merke til filming og kommentarer, ble en helt herlig film.



Vi er godt fornøyd med læreingen denne helgen, men helt klart at vi har veldig mye igjenn.... Så vi fortsetter med treningen, i tillegg til at jeg omsider er begynt å lære Mia høyre og venstre, det er ingen veg utenom..... Så får vi se om jeg klarer å admistrere disse kommandoene om jeg ligger for langt bak.


Så til det "utenom sportslige" vi delte hytte med Nils og Vigdis og deres flokk og vi har hatt en helt super helg sammen..... Mia falt pladask for valpen og inviterte til lek og hadde det skikkelig moro... Zunni hadde det også kjekt der de "kranglet" om leker og andre kjekke saker..... Ellers så synes Zunni at Mia hadde helt toppers ører, de fødte biteleker..... Det er egentlig artig å se hvor lik Mia og Zunnie er rent typemessig.....





Zunni in action



Zunni in action



Zunni lufter Ruska....

Ruska og Matfar, tilbrakte også mange hyggelige timer med oss på stevneplassen




Slitsomt å leke og lufte hund, stevne er og blir slitsomt både for store og små....



Mia og Zunnie sitt verk...





Kveldskos på hytten.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar