fredag 17. april 2009

Da har vi i Bergen Agility Klubb avholdt vårt første uoffiselle stevne.

Bergen Agility Klubb skal i år arrangere 4 uoffiselle agility stevnet i forbindelse med BAK cup, i går var runde nr 1.

Jeg og Mia ligger vel heller dårlig an så langt, siden jeg igjenn bruker de uoffisielle til å jobbe med starter, felter og ikke minst Mia sin løsning når hun blir frustrert. Vi fikk virkelig trent på starten og det ble ingen tyvstart, men jeg kan love hun prøvde!!!!

Første løp (nybegynner agility) valgte jeg å diske henne med timout, da hun i stende for å konse på slalåm gikk ut og begynte å kjefte. Da var det bare å gi en legg seg kommando fiske opp et bånd fra lommen og tusle ut av banen. Det er språk som Mia forstår, men herlig å ha en hund som er så på hugget å så ivrig, men toppene av iveren må nok dempes litt, så det jobber vi med. Slik jeg ser det er det luksusproblemer jeg jobber med, men de skal nå alikevell jobbes med dem og, skal sluttresultatet bli bra:)

Andre løpet (agility videregående), et pent løp tror jeg, men hun kom skjevt opp på vippen (har ikke sett hva som gjorde det, men kan hende dårlig handeling), i stor fart raste hun ut av vippen i en himla fart før hun hadde tatt nedgangen... Jeg mitt toskehode "joddlet" litt når hun fløy av feltet , og det er jo en fin liten trigger for at Mia bobbler litt så hun fløy avgårde til nermeste tunell og disken var et faktum... Vi fortsatte litt til og så gikk vi "joddlende" ut av banen..... Konklusjon Mia var flink, jeg derimot.....

Siste løp var nybegynner hopp, eneste jeg husker av dette løpet var at jeg fikk jobbet med starten, og at vi disket...

Jeg var da så fornøyd med dagens læringsprosess at vi droppet siste konkurranse videregående hopp. Så når Mia hadde fått gått seg ned fikk hun slappe av i bilen mens jeg hjalp til med tidtaking osv.

I kveld tenker jeg at jeg skal laste opp filmsnuttene som Vigdis filmet av meg og mange andre på Bergen Agility Klubb sitt nettverk.

Men nå skal vi ut i fineværet (vi har faktisk strålende solskinn i dag og!!!), legge et spor og så må vi nok trimme litt, er vi heldig får vi og trent litt lydighet. Agility trening tror jeg vi venter med til imorgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar