søndag 26. april 2009

Lenge siden sist vi har blogget....

.. og alt har sin naturlige forklaring. Vi har i vert nesten en uke i Froland og besøkt Ellen, Svein, Peikko og Bonus. Vi kom ned mandag og reiste fredag.

Alltid like hyggelig selv om det ble begrenset med turer i de frolandske skoger denne gangen, noe som blir åpenbart når dere leser resten av denne bloggen. Men vi kommer sterkere tilbake, og neste gang, ja da skal vi sjekke om Bonus har fått trent mere blodspor siden jeg trente med henne, og så skal vi ha mange turer til Blåfjell++++. Vi gleder oss allerede.

Kamera ble heller ikke like flittig brukt denne gangen, men ble noen bilder av Mia på veg hjem, samtidig som vi tok mange bilder av Pyrren Spinn som oprinnelig kommer fra Bergen, Line er oppdretter. Flere bilder finner dere her.


Vi var nedom AOH sin trening både tirsdag og torsdag, tirsdag ble bare en liten snarvisitt, men torsdagen var vi litt lenger, der vi så på lydighetstreningen.

Artig å trene flere plasser å få flere impulser, og vi gleder oss til neste gang vi kan ta full del i denne treningen. Spesielt lekkert var det jo å se Lise og hennes Lykke som gikk så pen lydighet at det overhode ikke var ondt å se på.


Pen lydighet regner jeg og med at de fremviste i debyen i Drammen i går, 176,5 poeng med 1.premiering og 1. plass, opprykket er i boks, og klasse 2 kan glede seg til denne ekvipasjen.

Vi kommer nok haltende etter med tide.. hihihi... Grattis Lise!!! og ikke minst Lykke!!!






Samtidig som vi var på de trakter hadde jeg bestilt time til Mia hos Vestmar Dyreklinikk, der hun skulle få en grundig helsesjekk samtidig som vi fikk fjernet en liten klump hun hadde på ryggen. Tror ikke at klumpen var noe annet en en fettklump jeg, men har man avlivet hund med kreft i ung alder, ja så tørr i allefall ikke jeg å ikke få klumpen fjernet og sjekket ut. Forløpig vet jeg jo ikke noe om den for den er jo sendt til analyse.



Når vi først sjekket Mia etter alle kunstens regler, ble hun og testet for flåttbårne sykdommer, selv om jeg fikk henne testet på sensommeren i fjor valgte vi å teste på ny.



Takk og pris for det, for på fredag ettermiddag fikk jeg en telefon med det "glade budskap" Mia sine prøver hadde markante utslag både på borreliose og ehrlichiose. Så da var det å kjøre rett til Lagunen apotek og ikke rett hjem fredag ettermiddag.



Etter å ha kjøpt brød til meg og medisin til Mia, (kan love brødet var defintivt billigst), var det bare å komme seg hjem og starte behandling. Så nå blir det rolig dager fremover agility og svømmetreningmå definitivt få en pause fremover, men vi håper at kan ta oss noen rolige lydighetsøkter slik at Mia som tross alt elsker å jobbe, får bryne hodet sitt litt.



Om 14 dager skal vi ta oss en tur til Stend der nye blodprøver skal taes for å kontroll og fjerning av sting. Vi håper at raskt blir kvitt de der ekle bakteriesykdommene, og neste gang vi skal til sørlandet skal jeg ha på annet flått middel en halsbånd, Arendalsområdet er tross alt pressområde.



Vi var jo påmeldt blodspor prøve i går, men det måtte jeg av naturlig årsaker trekke Mia fra, synd men vi får prøve igjenn med en senere anledning.



Denne helgen har jeg vert hos Lasse og Lises som arrangerer et lite seminar over to dager, foredragsholder Veterinær Per Christian Bye fra Vestmar Dyreklinikk. Tema bl. hud, pels og hudproblemer hos hund. Vi har enda en dag igjenn, men gårsdagen var intressant, og etterpå fikk vi deilig middag.

3 kommentarer:

  1. Koselig med besøk fra deg :-), vi gleder oss til du kommer nedover igjen. Takk for gratulasjoner og pene ord :-)

    SvarSlett
  2. Hoppas Mia piggar på sig efter behandlingen.
    Ha en skön helg önskar Pernilla & alla beardispojkarna

    SvarSlett
  3. Takk for det, det ser ut til at det går rette vegen, men alt for tidlig å si enda.

    Mvh,
    Venke

    SvarSlett