mandag 13. april 2009

Uoffiselt agility stevne på Varden

I dag hadde vi endelig fri (eller bare nesten har enda bakvakt noen dager, men så er det over en uke fri, skal bli deilig).

Uansett, dagen i dag har vert supert, skikkelig sommervarme og strålende solskinn, og når det til og med er uoffisellt agility stevne, ja da kan da dagen ikke bli noe bedre:).

Målet for dagen var ikke tyvstarter, fokus på feltene, så får resten gå som det går... Ble ingen tyvstart, feltene fikk jeg jobbet litt med men jeg slurver, og med en hund som Mia er ikke det bra. Så her er det bare å skjerpe seg!!!

Ellers så er det nå så som så, jeg ser at jeg faktisk liker bedre handelingsbaner en de der løp deg i hel banene, kan være for flere grunner til det... Mias fremdrift, min elendige kondis, jeg slurver når banene blir "for lette"... og ja... nevnte jeg min elendige kondis????

Men vi er godt fornøyd, ser vi har mye vi må trene på og jeg fikk meg noen aha opplevelser, så her er det bare å skjerpe seg og sørge for at Mia sin grunntrening blir bedre!!!

Samtidig trenger vi begge handeling trening sammen for vi er vel langt fra samkjørte. Mon tro om vi noen gang blir det....

Ellers har jeg lekt meg med kamera i dag, må jo trene skal jeg lære meg å ta bilder, så i dag har vi trent. Resultatet ser dere i April galleriet på hjemmesiden min.

Bare små og mellomhunder og ingen Mia bilder, det av den enkle grunn at når stor hund går har jeg nok med å varme og gå ned Mia.

Med tiden kommer det muligens noen videosnutter, for fikk noen til å filme, så får vi se når vi gidder å redigere det sammen. Imorgen håper vi på noen fine blodspor og en deilig fjelltur i forhåpentligvis strålende solskinn.








Flere bilder på hjemmesiden.

Her er filmsnuttene, først ut nybegynner agility, takk til Line som filmet.


Det ble disk gitt, men feltene er viktigere en en plassering.

Så var det videregående agility.

Her ble det og disk, men jeg fikk til starten (bortsett fra riv da), ellers mye rot. Mia er definitivt ikke god nok på avstandshandeling, og langt igjenn før jeg er fornøyd med feltene.

Takk til Silke som filmet, samtidig som hun satt og passet på to hunder... Ikke dårlig, ble en artig film:).

Til slutt, nybegynner hopp.


Kan vel ikke si at jeg er fornøyd med løpet, men vi disket nå ikke, tror det ble en del feil og vi endte til slutt på 4. eller 5. plass tror jeg.

Igjenn takk til Silke som filmet.

Siste løpet (som jeg tror ble vårt beste) er ikke på film, glemte å dumpe kamera hos et uheldig offer. Imidlertid disket vi dette løpet, jeg valgte å ikke kjøre Mia mellom hoppehinderene med fire paralelle hopp, da hun har for lite trening på dette. Følgelig ble jo et hopp tatt feil vei og disken var et faktum, i tillegg glemmer jeg å rope på Mia når hun skal endre retning ut av tunell, så det ble en GRUSOMT lang sving... Skjerpings, eneste jeg kan si om den saken.

Dagen kan følgelig oppsummeres som følger, Mia er flink, jeg slurver og er lite fokusert. Skjerpings, ellers har vi mye vi må trene på fremmover, så vi håper på strålende vær.

Venke

5 kommentarer:

  1. Denne bloggen var fin...den må du beholde

    SvarSlett
  2. Se her ja. Det ble blogspot på deg også tilslutt :)

    SvarSlett
  3. Ble vist det ja:)

    SvarSlett
  4. Virkelig fin blogg, Venke :D
    Gleder meg å lese mer ;)

    Du må jo ikke skrive at det var jeg som tok de dårlige filmene :D :D :D
    Er jo litt flau ;)
    Men jeg jeg hadde det i hvertfall veldig morsomt da jeg filmet ;)

    SvarSlett
  5. Synest det var bra gjordt å få så pass mye med, omstendighetene tatt i betraktning.

    De som har sett filmene fra Silvia kurset dag 2 og 3 vet jo at du kan filme:). Takk igjenn

    SvarSlett