fredag 17. april 2009

Tur og annen moro.

Ikke fritt for at vi til tross for deilig flott vårvær sov litt frempå i dag, friperiode er og blir en flott ting:). Først tok vi oss av litt greier knyttet til Bergen Agility Klubb, så var det å hive seg i bilen.


Første punkt på dagens liste var å legge blodspor til Mia slik at vi har får gått et spor i morgen. Jeg la på en plass jeg aldri har vert før, så ble ikke helt som jeg tenkte (slik er det når man ikke kjenner terrenget) etter en fjellklatring av en start ble det imidlertid et fint spor, så det skal bli spennende å se hvordan Mia takler det sporet imorgen. Jeg håper selvfølgelig på at det skal gå som smurt men det vil tiden vise, tror det jeg la i dag var tilnermet et konkurranse spor. Men Mia sin sporadferd om dagen har ikke vert som den pleier så man kan aldri vite hvordan dette skal gå. Men siden prøve er nært forestående er det vel best å få gått noen skikkelige spor, men prøven blir spennende, hadde følt meg litt bedre til mote om Mia gikk like fint og systematsik som hun gjorde for noen månder siden....men nok om det....



Etter sporlegging, og en snarvisitt på Nesttun, møtte jeg Vigdis og Pricilla på Stend, planen var egentlig trening, men vi begynte som vanlig med en liten tur for oppvarmingen sin del, det var slik en fin tur at den ble bare lenger og lender..... Hundene og vi koste oss, med posering forran kamera bading osv, ja vi la til og med inn litt lydighets "trening" nede ved stranden.


Når vi kom til Stend var det ingen som hadde lyst å trene lenger, så vi tok turen på Lagunen, det var da den obligatoriske ruten, konditori, lekebutikk og vinmonopol....



Runden på lekebutikken ble nok slitsom for personalet, for jeg er jo på jakt etter de mest irriterende leker som finnes (det er vel en tantes privilegie) så alle leker med lyd ble grundig testet, så mange som mulig i slengen. Vigdis endte opp med å kjøpe noen småting nesten helt uten lyd!!!



Jeg kjøpet ingenting for det var vel egentlig ingen som helt fylte kravene:)hihi, men uansett lenge til jul:), så vi finner vel noe til slutt.... Resten av runden tror jeg ikke vi går i detalj med.



Men vi har hatt en hyggelig dag, og imorgen er en ny dag med nye muligheter!!!! Mon tro hva den dagen vil bringe, forhåpentligvis like lekkert vær som i dag....










2 kommentarer:

  1. Skjønner godt at dere ikke hadde lyst på lydighet etter turen...;)

    Ser koselig ut ;)

    SvarSlett
  2. Var en flott tur, og en deilig dag, og i dag er det agility trening i Åsen:)

    SvarSlett