onsdag 23. desember 2009

Dagen i dag....

Ja det jeg skulle ha gjordt i dag var nok å vaske hus og gjøre klart til jul... Men her ser det like ille ut som alltid, for vi har jo selvfølgelig gjort alt annet den den vi planla. Men hundene har nå fått litt oppmerksomhet i dag og det kan jo være på tide. For de siste ukene med pendling og ny jobb har ikke vert optimal.

Vi har i dag vert en liten handletur på morgenen, måtte jo ta polet før det ble kaos på lagunen. Så kl 0940 kom jeg på lagunen, da var det allerede begynt å bli dårlig med parkering og når polet åpnet kl 1000 så tror jeg det var 50 stk i kø.... Herregud jeg er glad jeg ikke holder på med det julestyret folk flest styrer med....

Etter å ha kjørt innom binders å kjøpt noen flyttekartonger så gikk turen hjemover igjen. Vi stoppet ved Norvik skole og Luke fikk sin første tur. Mia synest det var på høy tid, tror hun ble litt snurt når hun oppdaget hvor kort turen ble men det fikk vi kompenser for senere på dagen.
Vi gikk noen hundre meter innover stien, og så gikk vi på skoleplassen. Luka så ut til å storkose seg, men er tungt å bevege seg utenfor den nedtåkkede stien.


Her er noen bilder:



Når vi kom hjem igjen tittet solen frem, så da ble det flere bilder av jentene. Etter et måltid mat for Luka og en mindre siesta. Var det på tide å møte Vigdis og Nils, vi møttes i fjellanger sitt kurs lokale, og der fikk først Luka og Sunny hilse... De herjet noe voldsomt og det var rett så kjekt. Etter en stund slapp vi også inn Myggen og Knerten, og det gikk også fint, men Luka var tydelig trett, så på slutten så la hun seg mellom støvlene til meg eller Vigdis og bare observerte verden.

Det passet jo perfekt, for når var det omsider Mia som skulle få litt alenetid. Luka fikk sove i bilen, mens Mia fikk trene LP det gikk vel etter forholdene bra, men det vil ikke være noen overdrivelse å si at Mia var heit!!!! Vi jobbet litt med ruten, fvf, og stå under marsj.

Etterpå var det en liten tur på jordet på stend, det var tungt både for to og firbeinte siden det var mye snø og vasse gjennom.... Men Pricilla og Mia fikk seg en lenge etterlengtet tur.

Det er faktisk herlig å se hvor lykkelig Pricilla blir hver gang hun ser Mia, Mia er ikke like overstadig lykkelig nå om dagen for hun har veldig høye tanker om seg selv, og er mest opptatt med å fortelle at her er jeg og jeg er ingen PINGLE.... Hihi... Men når den initielle hilsingen er overstått, ja så er tuppen og lillemor uadskillelig!!! En fryd å se på. Ligger bilder i desember galleriet på hjemmesiden for dem som vil se.

Ellers så er jeg glad jeg har bestemt meg for at Mia skal steriliseres, hun er nettopp ferdig med løpetiden og godt på veg inn i en nye hormonelle høyder. Det betyr at hun også klør mer, ikke lenge siden sist hun ble badet med spesial shampoo, skal bade henne på ny imorgen tidlig i håp om at det hjelper på. Er ikke noe hyggelig når hun klør som hun gjør nå. Det går jo også ut over humøret hennes. Hun har hele tiden klødd mye mer i forbindelse med løpetiden, og vi håper at hun skal bli mye mindre plaget med kløe når hun blir sterilisert. Så nå får vi bare telle ned den operasjonen.

Uansett, nå er gløggen klar, huset er bombet men gløggen er klar.




2 kommentarer:

  1. God Jul! Hälsa Mia och Luka.

    SvarSlett
  2. God jul Venke ! En skjønn liten jente du har fått.

    SvarSlett