lørdag 19. desember 2009

Luka her...

Vi har vert hos vetrinæren og fått sprøyte. Det var skikkelig kjekt fikk masse kos hos veldig mange folk, så fikk jeg hilse på en kjempestor hund. Inne hos vetrinæren haglet det med godbiter, jeg sto på det store bordet og spiste og spiste.... Han som gav meg alle godbitene knep masse på meg, lyste meg inn i øra, og satte en rund duppedings over alt på meg. Men som jeg kunne fortalt han på forhånd var jeg helt frisk.... Noen snakket om at jeg fikk en sprøyte men det merket nå ikke jeg... Lurer på hva sprøyte er.....

Når vi kom hjem fikk jeg tisse litt i snøen, det er det hvite som laver ned og smaker vann.... Vannet er mye bedre som fast føde... Så fikk vi mat, Mia har veldig lyst på min mat men jeg deler ikke!!!

Litt senere fikk vi gjester, Elin kom med Hermann og Tuva. Matmor sa at bare en fikk hilse på om gangen og at de måtte være greie med meg og bare kose. Det synest jeg var helt ok for jeg var regelrett litt sliten.... Så jeg lot besøk være besøk og gikk og la meg, sov som en stein.... LEENGE!!!

Når jeg våknet fikk jeg igjen ut å farge snøen gul, så var det på ny mat. Mia hadde like lyst på denne gangen også, men jeg deler fremdeles ikke. Greit at jeg har min mat i valpegrinden for jeg tror hun har veldig lyst på min mat....

Etter mat var det ny tur ut i snøen, matmor tror at hun kan få meg til å drite i snøen og men jeg har helt andre tanker om hvor det skal skje. Bare se her (dobbelklikk på bilde for å se i stor utgave):



Uansett, jeg fikk leke masse mens matmor ventet på at jeg skulle gjøre annet en å leke og tisse. Men matmor er alt for utålmodig, så jeg fikk viljen min gitt....

Imidlertid sier matmor at jeg har vert veldig flink, for jeg har ikke tisset inne en eneste gang... Men hvorfor skal man det, når man kan være ute og farge snøen gul...

Men nå har jeg vist slitt ut Mia, for hun har lagt seg til å sove, og når jeg tenker meg om ja så er jeg litt sliten jeg og så vi tar oss en liten høneblund. Tipper jeg skal drømme om å lage engler i snøen, det er jeg nemlig veldig flink til!!



4 kommentarer:

  1. Åh, vad underbart söt Luka är!!!! Förstår att du har lite att göra nu, och Mia hjälper kanske oxå till!?

    Hälsningar Annelie och Soya

    SvarSlett
  2. Mia er den store helten, så hun hjelper til mer en hun er klar over. Det går veldig fint.

    SvarSlett
  3. Hei Venke! Gratulerer med valpen. Jeg har vært innom og sjekket siden din både titt og ofte for å se om det ble til at du endte opp med valp. Sist jeg snakket med deg var det ikke helt avklart, forsto jeg. Eller.... jeg trodde jo at du hadde bestemt deg, men var litt "kostbar" inntil denne nye var i hus. HURRA HURRA - nå blir det enda artigere å lese bloggen din. Regner med mye fart i huset etterhvert. Eller i det nye huset da - hvor det nå blir. Ønsker deg og dine to firbeinte en riktig god jul!

    SvarSlett
  4. Hadde nok ikke bestemt meg sist vi møttes, da var jeg enda i tenkeboksen.. Men jeg falt jo for denne lille damen lenge før jeg bestemte meg, så det var vel gitt hva utfallet kom til å bli....

    Uansett, Mia og Luka storkoser seg. Mia er den store helten, snø er så artig at vi helst vil være ute hele tiden, og nå har hun funnet på en ny lek på terrassen... Vi gjeter bearded collier, med innlagte snarveier....

    Og i dag har vi ikke hatt noen uhell inne så langt... Men regner nå ikke med å få henne husrein på noen dager... hi hi.

    Tipper vi får en fin jul, håper dere også får en flott jul.

    SvarSlett